Op 9 en 10 juli en 16 en 17 juli organiseert de Stichting FDV voor de laatste keer een draaiorgelfestival.

Het festival wordt gehouden in het Openluchtmuseum Cloppenburg ( D ) de Stichting onderhoud warme banden met dit museum,zodat gekozen is voor deze locatie.

Het festival valt samen met de nostalgische kermis in het museum,die zelf over een aantal antieke kermisattributen beschikken.

Voor 9-10 juli zijn uitgenodigd : De Vijf Prominenten van Jacob Tuyn-De Wellershaus van Jetse de Boer- Gebrüder Bruder van Fam.Gierke-De 33er Ruth van het museum,daarnaast nog een restauratieprojekt;een cilinderorgel van het fabrikaat Franz Korger.Ook zijn door het hele museum gedurende beide weekends handdraaiorgels te beluisteren.

Voor 16-17 juli dezelfde deelnemers alleen in de plaats van de Vijf Prominenten komt dan de Harmonica uit Den Helder en voor Jetse de Boer komt Ludwig Blome met een kermisorgel van Fritz Wrede.

Cloppenburg ligt boven in Duitsland,niet ver van de Nederlandse grens,ongeveer 30 km voorbij Leer.

Voor het adres van het museum : www.openluchtmuseumcloppenburg.de

Voor nadere info over het festival : 0519 561926

Voor overige info :